
je jeden z nejmodernějších přístupů pro práci s dětmi. (V posledních roce byl adaptován i pro práci s dospělými.)
Cílem DNA-V je, aby pomáhal dětem zvládat výzvy, stres a změny tím, že podporuje psychickou pružnost, život založený na hodnotách a vitalitě.
DNA-V si lze představit jako kombinaci terapie přijetí a odhodlání (ACT), pozitivní psychologie a má základ v kontextuální behaviorální vědě. Model je průběžně aktualizován podle novějších výzkumných poznatků.
Zakladatelé tohoto přístupu jsou Joseph Ciarrochi, Louise Hayes a Ann Bailey.
Co znamená zkratka DNA-V?
DNA jsou názvy procesů a zároveň jednotlivých postaviček, které tento přístup využívá k práci s dětmi a vysvětluje jim složité koncepty prožívání a chování, které jsou zakotveny v našem já a v sociálních kontextech.
Dobrodruh (D – discoverer) označuje chování založené na pokusech a omylech, které funguje za účelem rozšiřování a budování dovedností, zdrojů a sociálních sítí.
Nezaujatý pozorovatel (N – noticer) se vztahuje k chování, které funguje tak, že zvyšuje povědomí o vlastních zkušenostech.
Automatický rádce (A – advisor) se vztahuje k verbálnímu chování, které funguje tak, abychom ušetřili nutnost učení metodou pokus-omyl a oni se mohli efektivně a bezpečně pohybovat světem.
V je pro values, tedy hodnoty, a pro na hodnotách založený život. Tedy vědět na čem záleží, co mne naplňuje a motivuje.
Školení je vhodné pro:
- psychology
- výchovné poradce
- sociální pracovníky
- psychiatry
- psychoterapeuty
- učitele
- a další odborníky a zájemce pracující s dětmi
Psychoterapeutický výcvik ani VŠ psychologické vzdělání nejsou podmínkou
Kdy školení proběhne?
2. – 5. prosince 2023
(sobota až úterý)
Cena:
9900 Kč
Pardubice (místo bude upřesněno)
Školení bude probíhat v angličtině. Profesionální překlad do češtiny zajištěn.
Školitelé:
Duncan Gillard
je vedoucím pedagogickým psychologem, zkušeným praktikem a školitelem ACT & DNA-v. Duncan se zaměřuje na podporu a zlepšení psychické pohody a odolnosti dětí a také na poskytování skupinových intervencí.
Nic Hooper
je vedoucím lektorem psychologie na University of the West of England. Je autorem mnoha dborných článků a knih, včetně ACT pro hlupáky a ACT diář. S Duncanem založili ConnecED, spolek k rozvíjení psychologických dovedností pro školy a školní komunity.